Parapsichologas Azanovas: vaistai nuo depresijos – 50 atsispaudimų kas dieną


Besidomintieji astrologija ir Mėnulio įtaka mūsų psichologinei sveikatai žino, kad kiekvieną mėnesį išgyvename 6–7 kritines, mums nepalankias dienas, kai turėtume pagalvoti, kaip gyventi ir kaip elgtis, kad išvengtume konfliktų, nusivylimų ir traumų.

Taip pat neigiamai daugelį veikia ir Mėnulio pilnatis, neretai sukelianti depresijas. „Jeigu žmogus to nežino, jis gali elgtis neteisingai, neatsakingai, ir galiausiai taip sukelti avarinę situaciją, prieš save ar kitą pakelti ranką, netgi pradėti šaudyti… Deja, tokie atvejai tampa kasdienybe“, – apgailestavo psichologinių problemų priežastis analizuojantis parapsichologas Vladimiras Azanovas.
Smegenys, pasak du kartus klinikinę mirtį patyrusio V. Azanovo – mūsų kompiuteris, galintis valdyti mūsų emocijas, jas raminti, gesinti, taigi, logiškai mąstant, ir kritinėmis dienomis, ir per pilnatį įmanoma nepadaryti klaidų.

Gerbiamas Vladimirai, dažnai savo problemas išsprendžiame patys, tačiau toli gražu ne visada. Kada kreiptis pagalbos pas psichologą, psichiatrą? Ar tai tikrai padeda?

Tai fantastiškai padeda, tačiau reikia suprasti, kad, pavyzdžiui, vyrai dažnai neieško psichologinės pagalbos, nes nenori pasirodyti silpni ar parodyti, kad serga.

Kaip tai padaryti kuo greičiau – kad neapniktų sunki liga depresija?

Tai įvyks greičiau, jei žmogus ne tik pats bandys pasikeisti, perprogramuoti savo smegenis, bet ir pakeis aplinką, apskritai šalį. Juk jeigu medis neveda vaisių, jį turime persodinti. Geresnėje žemėje, geresnėje aplinkoje jis pradeda brandinti vaisius. Taigi ir žmogus turi kardinaliai pakeisti viską: save, aplinką, draugus, bičiulius, namus. Kitoje aplinkoje jis pradės kitaip mąstyti. Jam nebus galimybių galvoti apie senas problemas.

Patariate ir šiaip į depresiją linkusiems lietuviams palikti savo šalį, emigruoti?

Nebūtinai. Tai verta padaryti tik „ekstra“ atveju. Jeigu neįmanoma išvykti, tada reikia įvardyti savo bėdas, problemas ir jas surašyti ant popieriaus. Dar yra žmonių, kurie ir šiais laikais rašo dienoraštį: pats su savimi pasikalbi, ir palengvėja. Aš dažnai sakau: jeigu niekas tavęs nesupranta, nerandi pagalbos, pasikalbėk pats su savimi. Juk esi protingas žmogus – kalbėk pats su savimi. Jei gyvenime buvo sunkumų, bus ir gerų akimirkų.

Gerumo, teigiamos energijos suteikia šokiai, muzika, sportas. Ar sutinkate su tokia nuomone?

Taip. Psichinę sveikatą gerina dainavimas, piešimas, lipdymas iš molio, šokiai… Beje, daugiau nei dešimt metų su žmona Danute pats lankau šokius, ir jaučiu, kaip tai atpalaiduoja, padeda. Mūsų kūnui – rankoms, kojoms, stuburui – reikia duoti fizinio krūvio. Jeigu žmogus turi psichologinių sutrikimų, jeigu psichinė energija silpna, fizinio krūvio reikia duoti kojoms: važiuoti dviračiu, tenisą ar biliardą pažaisti. Fizinė energija kils kūnu aukštyn ir maitins smegenis. Daug žmonių, dirbančių sėdimą darbą – buhalteriai, ekonomistai, kompiuterių specialistai, vairuotojai – tai patiria, nes visą parą gyvena blogai.
Parėję namo iš darbo vėl sėdi, žiūri televizorių ir nuolat valgo. Ilgainiui formuojasi neigiama energija, mūsų dūšia pradeda senti, nes mes nejudame. Pavyzdžiui, kinai po darbo neina namo, o eina į sporto salę, baseiną arba teniso kortus. Jie negali sirgti, nes susirgę neteks darbo, konkurencija ten didžiulė. Kai į mane kreipiasi žmogus, besiskundžiantis depresija, aš jam pasiūlau fizinius pratimus. Pavyzdžiui – 50 atsispaudimų per dieną.

Menas, sportas, judėjimas – gėris. Ar taip būna visada?

Ne, ne visada. Nesuprantu tų žmonių, kuriems sueina 50, ir jie pradeda bėgioti. Reikia saugoti savo stuburą, širdį, kuriems tokiu atveju tenka didžiulis krūvis. Verčiau pradėti važinėti dviračiu. Jeigu žmogus niekada nebuvo sportavęs, pradėti bėgioti tokiame amžiuje ne tik sudėtinga, bet ir pavojinga. Plaukimas, tenisas, dviratis – prašom. Tai yra fantastika!

Vis labiau populiarėja įvairios meditacijos, atsipalaidavimo pratimai. Ar tai iš tiesų padeda?

Mes gyvename nuolatinėje įtampoje ir jeigu norime šitą įtampą pašalinti, meditacija labai padeda. Ir tai labai paprasta. Tereikia atsigulti į karštą vonią, užmerkti akis ir pasvajoti 10 minučių. Aišku, neužmigti. Tai – fantastiškas atsipalaidavimas ir dvasine, ir fizine prasme. Kodėl iš dušo ar vonios mes išeiname švarūs, mums lengva ant dūšios? Todėl, kad vanduo pašalina blogą energiją. Taip pat gali padėti joga, specialūs kvėpavimo pratimai, suteikiantys galimybę pabėgti nuo problemų.

Tai atrodo labai paprasta… Koks šitokios pagalbos mechanizmas?

Visi žinome – patirdami įtampą, kvėpuojame greičiau nei jos nepatirdami. Jei norime pabėgti nuo problemos, turime pakeisti kvėpavimo ritmą, pradėti kvėpuoti lėtai, giliai, su pauzėmis. Nė vienas gyvūnas negali kontroliuoti savo kvėpavimo. Žmogus gali, netgi sustabdyti. Ir kai mes savo kvėpavimą sustabdom, mūsų smegenys ilsisi. Mūsų dūšia ilsisi. Meditacija, derinama su specialiu kvėpavimu, padeda atstatyti teigiamą psichologinę būklę, išvalyti mūsų energetinius centrus – čakras.

Snieguolė Dovidavičienė | Alfa.lt